رومه فرهیختگان: سال ۱۳۷۹ فیلمساز ۴۲ سالهای که دومین اثر بلند سینماییاش را میساخت، از دو بازیگر جوان و ناشناخته استفاده کرد که اولین حضورشان در مقابل دوربین سینما را تجربه میکردند. نادر مقدس که پس از آن چهار فیلم دیگر هم ساخت و هیچکدام توجهات را به خودشان جلب نکرد، با شور عشق»، یعنی دومین فیلمش که پرفروشترین اثر سال هم شد، دو چهره جوان و بسیار مشهور را به سینمای ایران معرفی کرد؛ بهرام رادان و مهناز افشار.
هیچکدام از این دو هنرپیشه تواناییهای فنی بالایی نداشتند و مربوط به دورانی میشدند که تاکید روی ویژگیهای ظاهری یک هنرپیشه، میتوانست در مطرح شدن او نقشی بسیار کلیدی داشته باشد. بهرام رادان بعدها تلاش کرد با حضور در آثار فیلمسازانی مثل کیمیایی، واروژ کریممسیحی، رخشان بنیاعتماد و بهروز افخمی مقداری به سمت کسب اعتبار هنری حرکت کند. او حتی در سنتوری» داریوش مهرجویی هم حضور پیدا کرد، اما سوای هر نوع داوری درباره خود این فیلم، حضور رادان در آن تکرار کلیشههای غلو شده سینمای ایران از افراد معتاد به مواد مخدر بود.
افشار اما همان اول کار در مسیری قرار گرفت که انتظارش میرفت. او به خاطر شباهتی که چهرهاش به فائقه آتشین، یکی از خوانندههای پیش از انقلاب داشت، مورد توجه قرار گرفت و پس از مدتی به زوج هنری محمدرضا گار تبدیل شد که او هم تنها بهدلیل ویژگیهای ظاهریاش هنرپیشه مطرحی شده بود. هنرپیشههایی که تنها بهدلیل ویژگی ظاهریشان مطرح میشوند، با بالا رفتن سن، بهجای جا افتادن در عالم هنر و تبدیل شدن به یک هنرمند معتبر، عموما کمکم حذف میشوند.
افشار ,هم ,مهناز ,یعنی ,رادان ,حضور ,مهناز افشار ,در این ,پس از ,سینمای ایران ,که او
درباره این سایت